İsmini paşalardan alan Bolu'ya yön veren mahalle Paşaköy Mahallesi

Köy statüsünden mahalle statüsüne geçmesiyle birlikte Bolu’nun yükselen yıldızı haline gelen Paşaköy Mahallesi’ndeyiz bu hafta. Bolu’ya ilk gelen bu mahalleden geçer. Şehirlerarası yolculuk yapan bu mahalleden uğurlanır. Terminali, otelleri ve alışveriş merkezleriyle Bolu’nun vitrini olan Paşaköy Mahallesi, ismini Osmanlı döneminde bu mahallede yaşayan bir paşadan aldığı rivayet edilir. Her ne kadar kentleşme ve modernizm ile gelen değişmeler söz konusu olsa da mahalle halkı, adet ve geleneklerine de çok düşkün olarak bilinir.

A- A+ Paylaş
Paylaş
  • Linkedin
  • Telegram
  • Reddit
Reklam

Yaptığı çalışmalarla dikkat çeken Muhtar İsmail Çimen TV Bolu’ya hem mahallesini anlattı hem de hayata geçireceği projeleri tanıttı.

İsmail Çimen;

“2019 Yerel Seçimlerinde Paşaköy Mahalle muhtarlığına aday olduk. 6 kişi katıldık. 6 muhtar adayımızın içinden vatandaşımızın takdiri ile muhtar olduk. 10 Nisan’da mazbatamızı almamızla birlikte muhtarlık görevini yaklaşık 5 senedir yürütüyoruz. Bu dönem Paşaköy Mahallesi Muhtarlığına tekrar adayım.  5 yıl içinde çok çalıştık. Eskiden yapılan yayla bayramları bitmişti. Yapılmıyordu. Bu güzel geleneğimizi tekrar hayata geçirdik. Mahalle aşure gününü başlattık ve geleneksel hale getirdik. Mahallemizin içinde bozuk yollar, bozuk kaldırımlar mezarlık duvarları, mezarlık içi yolları vardı. Bozuk olan yerler yaptırdık. Mezarlığımıza çok önem verdik. Gençlerimizin oyun oynayabileceği bir futbol sahası kazandırdık mahallemize. Sonradan basketbol ve voleybol sahası yaptık.

‘ÇALIŞMALAR DEVAM EDECEK’

Mahallemizde farklı çalışmalar da yapacağız. Zamanla çoğaltacağız hizmetlerimizi. Eski İstanbul Caddesi’nin asfaltını yenileyeceğiz.  Hilton Otel Paşaköy Mezarlığı arası çok kullanılan bir cadde. Bolu’nun girişi sayılabilir. Paşaköy gişelerinden çıktıktan sonra genelde vatandaşlarımız buradan giriş yapar merkeze. Belirli ara sokakları yeniledik, yenileyeceğimiz sokaklar da var. Paşaköy modern bir dönüşümün içerisine girecek. Yeni parselasyonlar oldu mahallemizde. 3-4 bölgede 18. madde parselasyonu olduğu için vatandaş parselini müteahhidine vermek kaydıyla yeni binalar yapılacak. Bu önüne geçilemeyecek bir durum. Parsel olduktan sonra yeni binalar yapılıyor. Mahallemizde ilkokulumuz var, Paşaköy sınırları içinde 15 Temmuz Şehitler Ortaokulu var. Altında İmam Hatip Lisesi var. O kadar. Sınırımızda olan okullarımız da Paşaköy sayılabilir. Borazanlar Fen Lisesi Paşaköy sınırında. Turgut Özal Anadolu Lisesi de bizim sınırımızda.

‘HOLDİNG İLE İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK’

Benim bir şansım da 14 AVM, Esas Holding, Özdilek Holding bizim mahallemizde. İkinci dönemde muhtar seçilirsem onlarla proje geliştireceğiz. Holding oldukları için destek alacağız. Diyeceğiz ki; ‘Okullarımıza bir kütüphane istiyoruz. Paşaköy albümü istiyoruz. Siz yapın’ diyeceğiz.

‘ÖRF VE ADETLER DEVAM EDİYOR’

Paşaköy Mahallesi 2010 yılında köyden mahalleye geçti. Bizce mahalle, köyden mahalleye geçişini tamamladı ama bizim köy örf ve adetlerimiz devam ediyor. Kandil gecesi yemeği, lokum bayramı, aşure günü, yayla bayramlarına devam ediyoruz. Bizim mahallemiz şu anda köy hayatını yaşıyor. Üç tane kahvehanemiz var. Üçünde de gençler, yaşlılar, kısacası mahalle sakinleri bir araya geliyor Köy konağımız aktif olarak çalışıyor. Mahallemizin çok büyük sorunu yok. Sosyal tesisimiz küçük. Küçük olması sebebiyle yeni yapılan imar parselasyonlarında sosyal tesis talebimiz olacak belediyemize. Genelde çevrelerinde var. Paşaköy’ün içi eski yerleşim olduğu için içinde park yok. İkinci dönemi kazanırsak Paşaköy’e özel bir cenaze aracı projemiz var. Vatandaş cenazesi olduğu zaman isterse evinden camiye, camiden mezarlığa nakil yapabilir. Vatandaşın tercihine bağlı. Mahallenin altyapı-üstyapı çalışmaları %60 tamamlandı. Bazı altyapı çalışmaları tamamlandıktan sonra asfalt yenilenmesi var. Onları yapacağız. Doğalgaz, kanalizasyon, su, elektrik yapılınca yama oluyor. Seçimden sonra onların yenilenmesini yapacağız.

‘PAŞAKÖY MAHALLESİ’NE ÜCRETSİZ EKMEK FIRINI’

Mahallemize bir ekmek fırını düşünüyorum. Köy ekmeği fırını olacak. Burada ücretsiz odun desteği vereceğiz. Vatandaş istediği zaman köy ekmeğini kendi yapacak. Halka açık olacak. Vatandaş gelecek, evde hamurunu yapar, getirir, pişirir.

‘İKİNCİ DÖNEMDE EĞİTİME AĞIRLIK VERECEĞİZ’

İkinci dönem muhtarlığımızda eğitim-öğretim alanında çalışmayı düşünüyoruz. Birinci dönem mezarlık, cami üzerinden gittik. Camimizde ve mezarlıkta eksik kalmadı.  Camilerimizin giriş, çıkış, kazan dairesi her şeyi A’dan Z’ye tamam. Mezarlık da aynı. Elimize ne geçerse okullarımıza kullanacağız. Ben hijyene takıntılıyımdır. Temassız sistemler kurduk. Bunu camilerimizde, başardık. Okullarımızın tuvaletlerinde hijyene yönelik bir çalışma yapacağız.

‘100 YILLIK PAŞAKÖY ALBÜMÜ’

Paşaköy albümü düşünüyoruz. 1910 yılındaki Paşaköy’e kadar ineceğiz. 1910-2010. 100 yıl. Bize materyal geleceğini biliyorum. Örneğin Paşaköy’den biri ‘Ben bunu saklıyordum. Bu dedemin diplomasıydı.’ diyecek ve onu getirecek.  Bunu başaracağız büyük ihtimalle.

ÇAM SAKIZI ÇOBAN ARMAĞANI BEBEK HEDİYESİ

Paşaköy Mahallesi’nde ‘Hoş Geldin Bebek’ projesi başlatacağız. Bebeği olan vatandaşlarımıza telefon edeceğiz. Kabul ederlerse 1-2 ay sonra ziyaret edeceğiz. Bebeğimizin ailesine yaşı uzun olsun, hayırlı olsun demek amacıyla Paşaköy logolu bir şey düşünüyoruz. Hatıra kalır diye.

‘EVDE YALNIZ YAŞAYAN YAŞLILARIMIZI YALNIZ BIRAKMIYORUZ’

Evinde tek yaşayan vatandaşlarımızı takip ediyoruz. Ben şunu haberlerde duymak istemiyorum; ‘Paşaköy köyünde kadın evinde ölü bulundu.’ Bunları takip ediyoruz beş yıldır. Paşaköy’de evinde tek yaşayanları ziyaret ediyoruz, telefon ediyoruz. Kimsesiz olan yok. Oğlu, kızı, damadı. dışarıda olan var.  1 haftadır görünmüyorsa ararız sorarız.

YILLARIN HAYRATI YENİLENİYOR

Paşaköy Mahallesi’nde hayratlığımız var. Eskiden, 1950’lerde yapılan, eski insanların yıkandığı, çamaşırını halısını yıkadığı hayratımız var. Hayrat diye geçer. Çamaşırhane diye geçer. Ninelerimiz orada babalarımızı yıkamış çocukken. Orada bütün eşyalarını yıkamışlar. Bütün evlerin halısını, kilimini orada temizlenmiş.  Hayratlığın %50’sini sıvadık, boyadık. Daha da güzel hale getireceğiz.”

Yorum yazın

Yorum yazmalısınız
İsim yazmalısınız
Doğru bir email yazmalısınız
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmayacaktır.

1 yorum yapılmış

• Abdullah Emre (3 ay önce)