
Türkiye'nin yeni sanal metakenti "Metaverse of Türkiye" projesi, Hande Sarıoğlu sunuculuğuyla düzenlenen tören ile tanıtıldı. Proje kapsamında Türkiye'nin seçilen 14 marka şehrinin tarihi alanları metaverse evrenine taşınıyor. Kullanıcılar metakentlerden arsa satın alıp üzerine yapılar inşa edip isterse bu arsaları ve yapıları satabilir veya kiralayabilecek. Şuan; İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bolu, Hatay, Diyarbakır, Trabzon, Samsun, Urfa, Muğla, Kıbrıs belirlendi.
Meta evreninde ayrıca 4 cazibe alanı belirlenirken, bu noktalarda ise alışveriş merkezi, spor salonu, stadyum, eğlence merkezi ve konser salonu yer alıyor. Projenin yatırım maliyeti 14 milyon dolar civarında olduğu açıklandı. Projenin ön satışları metakent.io adresinde yapılmaktadır.
14 Marka kentin tarihi alanları, gezilmesi gereken yerlerinin bir metaverse haline dönüştürüldüğü projede cazibe merkezi merkezi Bosphorus olarak seçildi. Zaman ve yol kavramının olmadığı sanal dünyada oluşturulan cazibe alanında alışveriş merkezi, spor ve stadyum alanı, eğlence merkezi ve konser salonu olacak.
METAVERSE NEDİR?
“Meta-evren”in kısaltması olan metaverse, gerçek ve sanalın bir bilim kurgu vizyonunda birleştiği ve insanların farklı cihazlar arasında hareket etmesine ve sanal bir ortamda iletişim kurmasına izin verdiği dijital bir dünya. Pratik anlamda, artırılmış ve sanal gerçeklik ürün ve hizmetlerini ifade ediyor.
Terim; insan topluluğunun avatarlar biçiminde etkileşime girebileceği, fiziksel gerçekliğe paralel bir siber uzayı belirtiyor. Konsept, yazar Neal Stephenson tarafından 1992 bilim kurgu romanı “Snow Crash”de ortaya atılmış. Paylaşılan çevrimiçi alan da fiziksel, artırılmış ve sanal gerçekliğin birleştirilmesini ifade eder. Teknoloji blog'u Verge ise, metaverse'in kısmen gelecek için bir rüya ve kısmen de halihazırda devam etmekte olan değişiklikleri kapsüllemenin bir yolu olduğunu söylüyor.
Kaynak: medya14.net































