
Bolu Belediye Başkanı Tanju Özcan, düzenlediği basın toplantısında gündeme ilişkin açıklamalarda bulundu. Başkan Özcan, 14 Mayıs’ta yapılacak seçimlerde tüm siyasi partilerin milletvekili adaylarına seçim tanıtımları için ayırdıkları bütçeyle ilgili çağrıda bulundu. Başkan Özcan, milletvekili adaylarına depremde yaşanan acılar nedeniyle araç giydirip müzik çalmamaları çağrısında bulunarak, “14 Mayıs’ta seçimler var. Öncelikli olarak bu seçimlerin diğer seçimlerden farklı olmasını dilerim. Büyük bir deprem yaşadık, on binlerce vatandaş hayatını kaybetti. Şu anda 13 milyon insan Türkiye’de ızdırap çekiyor. Seçimler anayasaya göre mecburen yapılacak. O yüzden ilk çağrım şu. Lütfen hiçbir parti araç giydirip bangır bangır müziklerle bu insanlar acılıyken dolaşmasınlar. Bu her şeyden önce insanlara yapılmış bir saygısızlık olarak adlandırılır” diye konuştu.
Başkan Özcan, milletvekili adaylarına tanıtım bütçesinin bir bölümünü depremzedelere göndermeleri önerisinde bulunarak, şunları söyledi:
“Milletvekili adayları afiş, broşür ve çeşitli argümanlar için milyonlarca lira para harcayacaklar. Sadece Bolu’da bu seçim bütçeleri toplasanız 30 ila 40 milyon lira yapacak. Diyorum ki ben, bu seçim farklı olsun. Aday adayları ve partiler araç giydirmesin. O paraları depremzedelere göndersinler. Kendilerini tanıtmak için afiş bastırmasınlar ve diğer argümanlara yönelmesinler. Deprem bölgesine bu harcayacaklarını deprem bölgesine para olarak göndersinler. Bizim belediye olarak 56 tane biboardumuz var. Önümüzdeki hafta, 4 tane 3 boyutlu reklam panomuz gelecek. Bakın bu aday adayları ve partiler. AKP, CHP, İYİ Parti demiyorum. Biz diyoruz ki, oraya yazalım Nurettin Bey örneğin adaylığını açıkladığı için söylüyorum. AK Parti Milletvekili adayı resmini de dekontu da koyarak, Samandağ Belediyesi, AFAD veya valiliğe bu kadar bağış yapmışlar diye ücretsiz yayınlayalım. Maksat kendilerini tanıtsınlar diye. Böylelikle çağrılar buna olumlu olarak dönerse bu seçimde milyarlarca liranın en azından bir kısmı dediğim yöntemle bölgeye ulaşırsa hem adaylarımız o bölgede yaraların sarılmasını hem de onları unutmadıklarını gösterirler. Biz bunu Bolu’da başlatalım. 56 reklam panomuzla ve 3 boyutlu panomuzla resim ve dekontunu ekleyerek biz reklamlarını yapalım. Makul düşünüldüğünde son derece mantıklı ve ayakları yere basan bir formül diye düşünüyorum. Tüm siyasi partilerimizin aday adaylarının onuruna sunuyorum. Yan yapmayın etmeyin o kadar pankart için milyonlarca para harcamayın gönderin deprem bölgesine. İnsanlar oy verirken muhakkak bunu dikkate alır.”































