
Acil Çağrı hizmetlerinin İlimizde daha etkin, verimli ve hızlı olarak vatandaşlarımıza sunulması için ilgili kurumlar arasındaki işbirliği ve koordinasyonun sağlıklı bir şekilde yürütülmesi ve devamlılığını sağlamak amacıyla 112 Acil Çağrı Merkezi Hizmetleri İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı Bolu Valisi Ahmet Ümit’in başkanlığında gerçekleştirildi.
Bolu Valiliği Abant Toplantı Salonu’nda Bolu Valisi Ahmet Ümit’in başkanlığında gerçekleşen toplantıya, Vali Yardımcısı Ahmet Atılkan, İl Emniyet Müdürü Sadettin Aksoy, İl Jandarma Komutanı Jandarma Kıdemli Albay Haluk Saygılı, İl Sağlık Müdürü Dr.Öğrt.Üy. Muhammed Emin Demirkol, Orman Bölge Müdür Yardımcısı Halil Belen, İl Afet Ve Acil Durum Müdürü Cengiz Çavuş, Tarım ve Orman Bakanlığı 9. Bölge Müdürlüğü Bolu Şube Müdürü Serpil Uysal, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Mustafa Şahin ve İtfaiye Müdürü Mehmet Duman katıldı.
KURUM KADAR KURUMSALLAŞMA DA ÖNEMLİDİR
İçişleri Bakanlığımızın özgün projelerinde olan ve 81 ilde faaliyete geçen 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi ile ilgili bilgiler veren Bolu Valisi Ahmet Ümit, “Bakanlığımızın himayelerinde başlatılan 112 Acil Çağrı Merkezi Projesinin amaçları doğrultusunda 81 ilde 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlükleri kurularak hizmet vermeye başlamıştır.
Projenin yürütülmesinde amaç bütün acil çağrıların 112 numarasıyla ve aynı merkezde karşılanarak kaliteli acil yardım hizmeti verilmesidir. Bunun için Kurum kadar Kurumsallaşma da önemlidir.
Bu bağlamda çalışmaların verimli, hızlı ve vatandaş odaklı yürütülebilmesi için, acil çağrı hizmeti sunan kurumlardan görevlendirilen 112 Acil Çağrı Merkezi personelinin ortak çalışma kültürüne sahip olmaları önem arz etmektedir.” ifadelerine yer verdi.
“ACİL ÇAĞRILARIN DOĞRU ŞEKİLDE KARŞILANMASI HAYATİ ÖNEM ARZ ETMEKTEDİR.”
Son zamanlarda yaşanan yangın, sel, toprak kaymaları ve deprem gibi afetlerde acil çağrı karşılama ve yönlendirme hizmetlerinin öneminin bir kat daha arttığına değinen Vali Ahmet Ümit, “112 Acil Çağrı Merkezlerinin kurumsal çalışma kültürünün ve kimliğinin, aynı zamanda hizmet standartlarının geliştirilebilmesi ve ilgili birimler arasındaki işbirliği ve koordinasyonun sağlıklı bir şekilde sürdürebilmesi için alınması gereken tedbirler ve yürütülmesi gereken faaliyetler hakkında görüş ve önerileri paylaşmak üzere bir arada bulunuyoruz.
Afet anında ve sonrasında acil çağrının doğru şekilde karşılanması ve en kısa sürede afet veya afetzede ile ilgili bilgilerin tekerrüre düşülmeden en doğru şekilde alınması aynı zamanda müdahale ekiplerine bildirilmesi hayati önem arz etmektedir.
Vatandaşlarımızdan 112 acil çağrı numarasını ararken bilinçli hareket etmelerini bekliyoruz. Bolu’da bir yıl içerisinde 239.486 çağrı yapılmış bunlardan 68.251’i asıllı 171.235’i asılsız çağrı olarak kayda girmiş yani çağrı merkezimizi arayanların %71.50’sinin asılsız çağrı yaptığı ortaya çıkmaktadır. Yapılan her asılsız ve gerçek olmayan ihbar ihtiyaç sahibi olan başka bir vatandaşımızın mağduriyet yaşamasına sebep olmaktadır. Böyle bir eylem gerçek ihtiyaç sahiplerinin hizmetinin engellenmesidir ve insani de değildir. Ayrıca cezası vardır” dedi.































