Gündem

Öyle bir satış rakamı yok

30 Temmuz 2021 . 13:04

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) temmuz ayında yılın ilk altı ayına ilişkin sonuçları ve sektörle ilgili gelişmeleri internet üzerinden düzenlediği basın toplantısıyla kamuoyu ile paylaşmış ve TÜRKBESD’e üye firmaların iç satış ve ihracat olmak üzere toplam satışlarının geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 41 oranında arttığı açıklanmıştı.

    HABER: Cihan SAKAOĞLU - KAMERA: Barış ESKİCİOĞLU

    TV Bolu olarak şehrimizde bulunan beyaz eşya satıcıları ile gerçekleştirdiğimiz röportajlarda Döndü Ayaz insanların evde geçirdikleri vakitlerin pandemi döneminde arttığını ve buna bağlı olarak evde geçirdiğimiz dönemde eşyaların daha sık kullanılmasından dolayı bu eşyaların yenilendiğini, pandemi koşullarına uygun yeni insanı koşullar geliştiğini ve bütün bunlara bağlı olarak da beyaz eşya satışlarının arttığını söyledi.  

    Sertaç Günay insanların alım gücünün düştüğünü ve buna bağlı olarak kaliteli ürünler yerine daha muadil ürünlerin tercih edildiğini geçen yıla göre satışların tam tersi yüzde 50 oranında azaldığını açıkladı. Kendi markası adına konuşan Günay beyaz eşyada yüzde 68’lik bir artış olduğunu sayısal ifadelerle açıklayarak. ‘’satış elbette vardır ancak yüzde 40’lık bir artış olduğunu düşünmüyorum.’’ ifadelerini kullandı.  

    Nilgün Yıldırım ise satışlarda herhangi bir keskin artış ya da iniş olmadığını stabil olarak rutin şekilde satışların devam ettiğini söyledi.  

    (Döndü Akyaz): Biz daha yeni açıldık 1 buçuk-2 ay oluyor yaklaşık olarak. Bu sürekte de gayet güzel satışlar yaptığımızı düşünüyorum, kendi adımıza en azından. İnsanların talepleri şu yönde evde vakit geçirdikleri süreçte haftada bir kullandıkları çamaşır makinasını, iki günde bir kullandıkları bulaşık makinasını daha çok kullanmaya başladılar çünkü pandemi sürecinde yasaklardan dolayı evde vakit geçirdik. Evde vakit geçirmekte dolayısıyla aldığımız eşyaları daha fazla kullanmaya başladık. İnsanların kullanımları daha fazla olduğundan dolayı ürünlerini yenilemek istediler. Televizyonlarda aynı şekilde her odaya bir televizyon almak istediler. Belki kullandıkları televizyonu daha kaliteli bir televizyon haline çevirmek istediler. Dolaplarımız stoklamaya başladık. Dondurucularımızı arttırmaya başladık. Dolaplarımızın tabiri caizse kapaklarının kapanıp açılma sayısı bile arttı. Bu yüzden bunlar dolapların ömrünü etkiliyor ister istemez. Ürünleri korumasını etkiliyor. Küçük ev aletlerinde de kullanım arttı. Evde ekmek yapmaya başladık. Evde kek yaptık, poğaça yaptık. Onlarda insanların kullanımlarını arttırdı. Bu süreçte eve kapanmamız eşyalarımızı daha fazla kullanmaya ve daha fazla deformesine neden oldu. Bunun gibi nedenlerden dolayı satışlarımız artmıştır.  

    (Sertaç Günay): Yüzde 41’i bir önceki döneme kıyaslıyorlarsa bir yanlışlık var. Öyle yüzde 41’lik bir artış yok bizim satışlarda ama geçen yılın bu dönemki verilerine bakarsak daha da geriye gelmiş durumdayız. Sezon açıldı öncesinde nikahlarını yapıp da düğün yapamayanlar evleri belli olmadığı içinde beyaz eşya falan almamışlardı. Onun için birazcık artış oldu ama bu ne zaman göre oldu. Senenin ilk çeyreğine bakarak bir artış var satışlarda ama o zamanda tamamen oturuyorduk. Geçen senenin bu dönemine ya da pandemi dönemine bakarsak derin dondurucu gurubu Kurban Bayramı tam sezonudur onun normalde Kurban Bayramı’nda bizim geçen senedi rakamların tam yarısı kadar mal sattık. Bir önceki senenin belki üçte birine denk geliyor hatta giderek düşüyor. İhtiyaçlar ertelenmiyor hatta yaşam standartları için de bir elzem. Normalde bir çamaşır makinasız, buzdopsız yaşama şansı yok. Kanunen de öyle geçiyor ama biz bide bunlara ÖTV veriyoruz. Yani yaşanılması için gerekli olarak geçiyor. Haczedilemiyor mesela beyaz eşya bu yüzden ama satın alırken ÖTV’sini ödüyoruz. Özel tüketim olarak geçiyor beyaz eşya öyle de bir garipliği var. İnsanlardaki alım gücü düştüğü için ben kendi markam adına konuşayım. Bizdeki rakamlardaki artıştan dolayı bizim kendi müşterimiz bile alternatif başka markaların daha uygun daha hesaplı ürünleri varsa gene almaktan vazgeçemeyeceği durumda olduğu için bir buz dolabının alternatifi olmadığı için buz dolabı almaya geliyor. Ama bütçesi olmadığı için alternatif daha cazip daha ucuz bir ürün varsa muadili onları tercih etmeye gidiyor. İllaki satış vardır. Yani yüzde 40 olduğunu zannetmiyorum o artışın ama satılan ürünlerin de hep muadil şöyle iki yıllık, üç yıllık bir periyotta idare etsin bizim hayatımızı sonrasında bakarız daha iyisine daha kalitelisine diye başka markalara kayma oldu. Benim tahminim bu yani şu anda beyaz eşyada öyle bir yüzde 40’lık bir artış yok. Hatta bir dönem buz dolabı satışları arttı çok zengin bir ülkeyize falan geldi mevzu ama öyle bir şey yok maalesef.  

    (Nilgün Yıldırım): Beyaz eşya satışlarımızda herhangi bir artış söz konusu değil. Stabil olarak devam etmekteyiz. Pandemi nedeniyle aksine yüzde 30 bir düşüş oldu. Stabil olarak mağazamızda satışlarımıza devam etmekteyiz.  

    Yorum yazın

    İsim (Gerekli)
    Yorumunuz (Gerekli)

    Sayfada yer alan yorumlar kişiye ait görüşlerdir. Yapılan yorumlardan sitemiz hiçbir şekilde sorumlu değildir.